Productive reading in higher education: texts and contexts
Keywords:
Society, process, awareness raising, coherence, receptionAbstract
This article proposes strategies that teachers can employ in classroom activities to obtain more productive and awareness-raising reading of literary texts. These strategies treat students as a social subjects rooted in a particular historical context resulting from previous and current cultural experiences, constrained by language norms and means of expression. In this sense, what is proposed is a more acute perception-coordination of the teacher vis-à -vis reading activities, associating them with a process of (re)discovery of (explicit and implicit) textual information and the perceived intentions of the (romantic, modernist etc.) author. The teaching-learning scheme propounded is as follows: more productive reading (text/discourse) ↔ awareness raising (society) ↔ student/reader (social being).
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.