A Didactic Laboratory for Teacher Training
DOI:
https://doi.org/10.26512/rpf.v1i1.46011Keywords:
Teaching. Learning. Citizenship.Abstract
Science Teaching in a general context has an unquestionable democratizing role in the development of the individual as a citizen. The Open University Project (PUA) has its relevance in this context due to its main and democratic action of helping in the professional training of future teachers, through a training didactic laboratory, and in the learning of a society of high social vulnerability. The great motivation of projects like this are the future inspirations that permeate the training of people who have professional choice options for their engagement in the job market. Such a project is justified by its main actions and by the 20 years of its existence, in which each year people that are more vulnerable are inserted in universities made possible by the work developed by these future professionals. The project aims to give public school students the opportunity to have access to a quality pre-university course, improve their knowledge with learning so that it competes on an equal basis with others, and provide future teachers with professional training. For this purpose, we methodologically use a base work with the apprentice teacher who initially accompanies a more experienced teacher colleague through his own commitment and from this moment on he begins to walk alone inside the classroom. Finally, the teacher trained at the end of the period is prepared to show all the professional qualifications in the job market that becomes more challenging every day.
Downloads
References
AZANHA, J. M. P. Uma reflexão sobre a formação do professor na escola básica. Revista Educação e Pesquisa. São Paulo, v.30, n.2, p. 369-378, 2004. https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200016.
COMENIUS, J.A. Didática Magna. São Paulo:Calouste Gulbenkian, 1952.
De ANDRÉ, M. E. D. A. Formação de Professores no Brasil (1990-1998), Brasília MEC/Inep/Comped, 2002. 364 p. : il. (Série Estado do Conhecimento, ISSN 1676-0565, n. 6). https://www.faecpr.edu.br/site/documentos/serie_estado_conhecimento2.pdf.
De CARVALHO, J. S. F. “Democratização do ensino” revisitado. Revista Educação e Pesquisa, São Paulo, v.30, n.2, p. 327-334, maio/ago. 2004. https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200011.
FERREIRA, Maurício Gonçalves. PROJETO UNIVERSIDADE ABERTA (PUA): AÇÕES INCLUSIVAS DE EDUCAÇÃO E CIDADANIA. 2021. 35 f. TCC (Graduação) - Curso de Física, Universidade Federal do Pará, Belém, 2021.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Journal of the Physics Teacher
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).