The CONSTRUCTION OF THE CONCEPT OF INERTIA IN AN INVESTIGATION COMUNITY
A PROPOSAL OF A POTENTIALLY MEANINGFUL APPROACH
DOI:
https://doi.org/10.26512/rpf.v2i3.19950Keywords:
Physics Teaching. Teaching units. Meaningful Learning. Inertia.Abstract
The present work aims to present a teaching unit made to provide a theoretical and historical contribution to teaches inertia to students in the first grade of high school. The conceptual incorporation occurred should mark the individuals in a meaningful way and, to this end, the interweaving of Ausubel's learning theory with the methodology of the investigative communities adopted by Lipman was sought. Working with comic strips and comics is a way of setting the student to the concept, as proposed by Ausubel, since, when viewing the proposed image, the individual rescues memories of their experiences that resemble the situation presented. The evaluations of the didactic sequence indicated a conceptual growth in relation to the initial indicators.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).