Youth and adult education, learning and creativity

a case study

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.29207

Keywords:

Learning, Constitution of subjectivity, Creativity, Youth and Adult Education

Abstract

This article aims to analyze how creativity is produced and expressed in the subjective productions of a student of youth and adult education in the learning processes. We seek to understand the education of youth and adults in their pedagogical and cultural idiosyncrasies from González Rey's Subjectivity Theory perspective. As a methodology, we use the Constructive-Interpretive Methodology. The case discussed highlights the importance of creativity and imagination as functions of subjective development, related to the development of subjective senses of individualization and future vision, in relation with the process of learning in different spaces.

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Author Biographies

Isabella Kessler de Azambuja, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Brasil

Mestre em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS), faz parte do grupo de pesquisa Formação Docente, Inclusão e Processos de Aprendizagem/CNPq (FIPA) e do Núcleo de Estudos e Pesquisas em Aprendizagem e Processos Inclusivos (NEPAPI). E-mail: isabella.k.azambuja@gmail.com

Marlene Rozek, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Brasil

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), é professora do Curso de Pedagogia e do Programa de Pós-Graduação em Educação da Escola de Humanidades da PUCRS. Coordena o Núcleo de Estudos e Pesquisas sobre Aprendizagem e Processos Inclusivos (NEPAPI) na PUCRS. E-mail: marlene.rozek@pucrs.br

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Published

2020-10-05

How to Cite

Kessler de Azambuja, I., & Rozek, M. (2020). Youth and adult education, learning and creativity: a case study. Linhas Críticas, 26, e29207. https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.29207