TEACHING ATOMIC PHYSICS FOR A HIGH SCHOOL CLASS
GREEK AND MODERN PREDECESSORS OF MODERN ATOMISM
DOI:
https://doi.org/10.26512/rpf.v2i3.19923Keywords:
Teaching of atomic physics. Meaningful Learning. Potentially Meaningful Teaching Unit.Abstract
This work deals with topics related to the teaching of atomic physics for high school students, considering that the knowledge of the structure of matter is of fundamental importance for the study of science. The general objective is to promote the acquisition of new concepts related to the structure of matter through a didactic sequence in the form of a Potentially Meaningful Teaching Unit (PMTU). The proposed activities were guided by the meaningful learning theory of Ausubel and his collaborators Novak and Moreira. The analysis of the results obtained, after the application of the didactic sequence and its analyses, showed indications of meaningful learning.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).