The teacher coordinator and continued education in the Ler e Escrever Program

Authors

  • Camila dos Santos Almeida Pontifícia Universidade Católica de Campinas
  • Elvira Cristina Martins Tassoni Pontifícia Universidade Católica de Campinas

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v20i43.4403

Keywords:

Teacher coordinator, Continued education, Teacher training policy

Abstract

This article results from research that investigated the process of teacher education proposed by the Ler e Escrever Program the state of São Paulo. The empirical material included documentary analysis, observations of educational moments at a board of education and school, as well as a semi-structured interview with the teacher coordinator. The results showed that the education favors experiences and the transference of practices, in a process of convincing, established in a power relationship. Although it was noticed that the function of teacher coordinator is strengthened, the program links the importance of this professional to improvement of student performance in large-scale tests. 

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Author Biographies

Camila dos Santos Almeida, Pontifícia Universidade Católica de Campinas

Mestre em Educação pela Pontifícia Universidade Católica de Campinas e integrante do grupo de pesquisa Formação e Trabalho Docente. Bolsista da Fundação de Amparo à Pesquisa do estado de São Paulo (FAPESP), no período de 2012-2014.

Elvira Cristina Martins Tassoni, Pontifícia Universidade Católica de Campinas

doutora em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (Unicamp) e professora do Programa de Pós-Graduação em Educação da Pontifícia Universidade Católica de Campinas. Integrante do grupo de pesquisa Formação e Trabalho Docente. 

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Published

2014-12-23

How to Cite

Almeida, C. dos S., & Tassoni, E. C. M. (2014). The teacher coordinator and continued education in the Ler e Escrever Program. Linhas Críticas, 20(43), 665–686. https://doi.org/10.26512/lc.v20i43.4403

Issue

Section

Articles