O pensamento de Donald Schön: reflexões a partir da obra de Tardif, Borges e Malo
DOI:
https://doi.org/10.26512/lc.v19i40.4207Keywords:
ResenhaAbstract
TARDIF, Maurice; BORGES, Cecilia; MALO, Annie. Le virage réflexif en éducation: Où en sommes-nous 30 ans après Schön ? Bruxelas: Editora De Boeck Supérieur [Pédagogie en développement], 2012.
Tive contato com a obra Le virage réflexif en Education: où en sommes-nous 30 ans après Schön? originalmente escrita em francês, no primeiro dia de meu estágio de doutorado sanduíche na Universidade de Montréal – UdeM, no Québec, Canadá, em fevereiro de 2013. Em minha primeira conversa com o professor Maurice Tardif, ao apresentar meu tema de doutorado, ele me entregou seu livro, recém-lançado. Considero Donald Schön um dos autores mais influentes no campo da reflexão e já havia tido contato com sua obra, tendo em vista meu interesse pela formação docente, profissionalização docente, ensino e aprendizagem de línguas.
Downloads
References
SCHÖN, Donald. The reflective practitioner. New York : Basic Books, 1983.
TARDIF, Maurice; BORGES, Cecilia; MALO, Annie. Le virage réflexif en éducation : Où en sommes-nous 30 ans après Schön ? Bruxelas : Editora De Boeck Supérieur [Pédagogie en développement], 2012.
GIMENEZ, Telma. Tornando-se professores de inglês: experiências de formação inicial em um curso de Letras. In: ABRAHÃO, Maria Helena Vieira (org.). Prática de Ensino de Língua Estrangeira: experiências e reflexões. Campinas, SP: Pontes Editores, ArteLíngua, 2004.
SCARAMUCCI, Matilde V. Ricardi. O professor avaliador: sobre a importância da avaliação na formação do professor de língua estrangeira. In: ROTRAVA, Lúcia; SANTOS, Sulany Silveira (orgs.). Ensino e Aprendizagem de Línguas: Língua Estrangeira. Ijuí: Ed. Unijuí, 2006, [Coleção linguagens].
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
-Authors maintains the copyright and grants the journal the right of first publication, the work being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with recognition of the authorship of the work and initial publication in this journal.
- Authors are authorized to enter into additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
-Authorers are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and the citation of published work (See The Effect of Free Access).