Unraveling Quantum Secrets: Teaching Quantum Mechanics in High School

Authors

  • Wenderson do Nascimento Silva Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte - IFRN
  • Antonio Marques dos Santos Instituto Federal do Rio Grande do Norte https://orcid.org/0000-0003-2822-0710

DOI:

https://doi.org/10.26512/rpf.v7i2.50410

Keywords:

Education, Quantum mechanics, Teaching , High school.

Abstract

Quantum mechanics, with its intriguing and challenging concepts, has transformed our understanding of nature at subatomic scales. This article explores the importance of teaching quantum mechanics in high school, stimulating students’ scientific curiosity and preparing them to face technological advances based on quantum principles. The complexity of teaching abstract concepts is discussed, as well as pedagogical strategies to make it more accessible and engaging.

Downloads

Download data is not yet available.

References

NORY, R. M.; ZANETIC, J. O teatro e a fÍsica: a cena que nÃo entra em sala. In: SIMPÓSIO NACIONAL DE ENSINO DE FÍSICA, 16, 2005, Rio de Janeiro. Atas. Rio de Janeiro: SBF, 2005.

Paulo, I. J. C. de, & Moreira, M. A. (2011). Abordando conceitos fundamentais da mecânica quântica no nível médio. Revista Brasileira De Pesquisa Em Emg.br/index.php/rbpec/article/view/4082ducação Em Ciências, 4(2). Recuperado de https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbpec/article/view/4082

POPPER, K. A teoria dos quanta e o cisma na fÍsica. 2. ed. Lisboa: D. Quixote, 1992

ROSSINI, Maria Clara. O Nobel de Física que deu aulas no Brasil – e entrou para uma escola de samba. 2022. Disponível em: https://super.abril.com.br/sociedade/o-nobel-de-fisica-que-deu-aulas-no-brasil-e-entrou-para-uma-escola-de-samba. Acesso em: 15 jul. 2023.‌

Published

2023-11-06

How to Cite

DO NASCIMENTO SILVA, Wenderson; SANTOS, Antonio Marques dos. Unraveling Quantum Secrets: Teaching Quantum Mechanics in High School. Journal of the Physics Teacher, [S. l.], v. 7, n. 2, p. 78–86, 2023. DOI: 10.26512/rpf.v7i2.50410. Disponível em: https://periodicos.unb.br/index.php/rpf/article/view/50410. Acesso em: 11 may. 2024.

Most read articles by the same author(s)