OS BENEFÍCIOS DA CORREÇÃO EM PARES NA PRODUÇÃO ESCRITA EM LÍNGUA INGLESA

Authors

  • Arleane Cardoso dos Santos Moreira Universidade de Brasília
  • Marianne Cardoso dos Santos Silva Centro de Ciência e Tecnologia do Estado de Goiás
  • Selma Martins de Jesus Rodrigues Secretaria de Municipal de Ensino de Iporá

Keywords:

Correction in pairs, Collaborative Learning, Error.

Abstract

This study has as its theme the benefits that learning and collaborative review back to the process of second language acquisition. And the main goal is to investigate and analyze the negotiations held during the correction with peers, and how these negotiations influence the process of revising texts written in English. To collect data, we used the assumptions of qualitative research. Underlying this study Vygotsky's sociointeracionist. the theories of collaborative learning, error correction and rewriting of texts. Such theories postulate that the interaction and collaboration and rewriting of texts promote the acquisition of a second language. Thus, the analysis of the data, we demonstrate that the correction has changed in pairs to design errors of the students, making the act more pleasurable to be run, and also leaving studentsmore motivated,
reflective and employees during English language lessons.

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Author Biographies

Arleane Cardoso dos Santos Moreira, Universidade de Brasília

Aluna do curso de Pós-graduação em Linguística Aplicada da Universidade de Brasília e bolsita CAPES.

Marianne Cardoso dos Santos Silva, Centro de Ciência e Tecnologia do Estado de Goiás

Professora do Centro de Ciência e Tecnologia do Estado de Goiás e da rede particular de ensino da cidade de
Piranhas ”“ Goiás.

Selma Martins de Jesus Rodrigues, Secretaria de Municipal de Ensino de Iporá

Professora da Secretaria de Municipal de Ensino de Iporá.

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Published

2015-10-03

How to Cite

MOREIRA, Arleane Cardoso dos Santos; SILVA, Marianne Cardoso dos Santos; RODRIGUES, Selma Martins de Jesus. OS BENEFÍCIOS DA CORREÇÃO EM PARES NA PRODUÇÃO ESCRITA EM LÍNGUA INGLESA. Revista Desempenho, [S. l.], v. 2, n. 20, 2015. Disponível em: https://periodicos.unb.br/index.php/rd/article/view/9665. Acesso em: 18 may. 2024.

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