O Corpo como mediador da apropriação de oralidade em língua estrangeira (Francês)

Authors

  • Eduardo Dias da Silva Secretaria de Educação do Distrito Federal (SEDF)

Keywords:

Body and voice; Orality appropriation; Foreign language.

Abstract

In this article from a qualitative documentary research, we present the theoretical principles around the concept of body in order to justify one of the possible frameworks used in the oral tradition
of appropriation in foreign language education. We seek to highlight the body's role as mediator, emphasizing the issue of polysemy in its constitution for foreign language (FL) teaching. Founded on this basis and to avoid the practice of teaching that focuses on the linguistic exchanges accommodations merely emphasizes a teaching practice that seeks contributions to the possibility of
change in the context of teaching and learning FL.

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Author Biography

Eduardo Dias da Silva, Secretaria de Educação do Distrito Federal (SEDF)

Secretaria de Estado de Educação do Distrito Federal (SEDF) e Núcleo de Estudos Críticos e Avançados em Linguagem da Universidade de Brasília (NECAL/UnB).

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Published

2015-12-12

How to Cite

SILVA, Eduardo Dias da. O Corpo como mediador da apropriação de oralidade em língua estrangeira (Francês). Revista Desempenho, [S. l.], v. 2, n. 24, 2015. Disponível em: https://periodicos.unb.br/index.php/rd/article/view/9448. Acesso em: 8 jul. 2024.

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Artigo

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