University extension in prison as an experience of anticolonial feminist pedagogy

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/insurgncia.v3i2.19729

Keywords:

Extension. Women’s incarceration. Black women. Colonial other.

Abstract

Considering the current context of higher education in Brazilafter over a decade of affirmative action policies for black people, it is necessary to think of the epistemic impact of its new conformation, specifically concerning university extension. From scenes of PET Direito UnB’s extensionist experience at the Federal District’s Women Penitentiary in 2014, the article’s purpose is to reflect upon the reinforcements and displacements of dynamics of violence and coloniality within the practices of extension, from the standpoint of feminist anticolonial pedagogy and Black feminist epistemology.

Author Biographies

Juliana Araújo Lopes, Universidade de Brasília

Estudante de Graduação em Direito na Universidade de Brasília

Camila Cardoso de Mello Prando, Universidade de Brasília

Professora da Faculdade de Direito da Universidade de Brasília

Thalita Najara da Silva Santos, Universidade de Brasília

Estudante de Graduação em Direito na Universidade de Brasília

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Published

14.04.2018

How to Cite

LOPES, Juliana Araújo; PRANDO, Camila Cardoso de Mello; SANTOS, Thalita Najara da Silva. University extension in prison as an experience of anticolonial feminist pedagogy. InSURgência: revista de direitos e movimentos sociais [InSURgence: rights and social movements journal], Brasília, v. 3, n. 2, p. 373–393, 2018. DOI: 10.26512/insurgncia.v3i2.19729. Disponível em: https://periodicos.unb.br/index.php/insurgencia/article/view/19729. Acesso em: 11 may. 2024.

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