‘We are in the Full Sea’!

Reflections on pandemic times Covid-19, considering the web of subjective tourist-communicational ecosystems

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/revistacenario.v8i15.32698

Keywords:

Tourism; Communication; Pandemia Covid 19; Amorcomtur

Abstract

The essay presents reflections on contemporary signs, expanded in the scenario of the Covid-19 Pandemic, considering the web of subjective tourist-communicational ecosystems. It is based on studies carried out at Amorcomtur! Study Group on Communication, Tourism, Lovingness and Autopoiesis, in a transdisciplinary and holistic perspective, with a complex and ecosystemic epistemological-theoretical dimension. The Covid-19 Pandemic brought about the need to expand planetary awareness, in the sense of redirecting individual and collective actions. The sea of illness and collective deaths demands new, more loving and ethical views, through multiple existential windows: the eyes, the screens, the multiple prisms of life, of Science. We look for ways of 'over-living' in the Great Journey.

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Author Biography

Maria Luiza Cardinale Baptista, University of Caxias do Sul

Doutora em Ciências da Comunicação (USP), professora de Pós-Graduação em Turismo e Hospitalidade (UCS). Pós-doutoranda e Professora colaboradora da Pós-Graduação em Sociedade e Cultura da Amazônia (UFAM). Coordenadora do Amorcomtur! Grupo de Estudos e Produção em Comunicação, Turismo, Amorosidade e Autopoiese (CNPq-UCS). Integrante do Grupo de Estudos e Pesquisas em Ecossistemas Comunicacionais e as Tecnologias da Inteligência (ECOEM). Universidade Federal do Sul da Bahia (UFSB), Centro de Formação em Desenvolvimento Territorial (CFDT), Campus Paulo Freire (CPF), Teixeira de Freitas - BA!  Integrante do Ecomsul: Epistemologias e Práticas Emergentes e Transformadoras em Comunicação, Mídias e Cultura, (UFRN). Jornalista (UFRGS). Diretora da empresa Pazza Comunicazione. Brasil.

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Published

2020-10-27

How to Cite

Cardinale Baptista, M. L. . (2020). ‘We are in the Full Sea’! Reflections on pandemic times Covid-19, considering the web of subjective tourist-communicational ecosystems. Cenário: Revista Interdisciplinar Em Turismo E Território, 8(15), 7–22. https://doi.org/10.26512/revistacenario.v8i15.32698

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