Translation and digital technology: Practices, theories, research methods, and the classroom

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/belasinfieis.v9.n4.2020.31444

Keywords:

Translation. Digital Technology. Translation teaching and learning. Theory. Research. Practice.

Abstract

In this foreword, we provide the background of this issue on localization and digital technology. We attempt to explain why talking about technology is still a currency in Translation Studies and in the language service industry even though the topic “translation technology” has been around for decades and early accounts have already urged translators to adapt if they are to be or remain competitive. We briefly discuss localization as a case in point. We also provide a brief overview of the 13 manuscripts (including articles, translations, books reviews, and an interview) that have been selected to make up this issue.

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Author Biographies

Igor Antônio Lourenço da Silva, Universidade Federal de Uberlândia

Professor adjunto na Universidade Federal de Uberlândia. Membro permanente dos Programas de Pós-graduação em Estudos Linguísticos da Universidade Federal de Minas Gerais (POSLIN) e da Universidade Federal de Uberlândia (PPGEL). Doutor (2012) e Mestre (2007) em Estudos Linguísticos pela Universidade Federal de Minas Gerais. Licenciado (2004) e Bacharel (2003) em Letras ”“ Inglês pela mesma instituição. Universidade Federal de Uberlândia, Instituto de Letras e Linguística, Bacharelado em Tradução. Uberlândia, Minas Gerais, Brasil.

Miguel Ángel Bernal-Merino, University of Roehampton

Docente sênior na Universidade de Roehampton, Londres, Reino Unido. Doutorado e mestrado em Localização de Softwares Multimídia de Entretenimento Interativo pelo Imperial College, Londres, Reino Unido. Bacharelado em inglês e espanhol pela Universidade de Alicante, Espanha. University of Roehampton, Centre for Research in Translation and Transcultural Studies. Londres, Inglaterra.

Marileide Dias Esqueda, Universidade Federal de Uberlândia

Professora associada da Universidade Federal de Uberlândia. Doutora (2005) e Mestre (1999) em Linguística Aplicada pela Universidade Estadual de Campinas. Bacharel em Tradução (1995) pela Universidade Sagrado Coração. Realizou estágio de pós-doutorado na Université de Montréal, Canadá. Universidade Federal de Uberlândia, Instituto de Letras e Linguística, Bacharelado em Tradução. Uberlândia, Minas Gerais, Brasil.

Marcela Henrique de Freitas, Instituto Federal da Paraíba

Professora substituta no Instituto Federal da Paraíba, campus Santa Rita. Mestre em Estudos Linguísticos (2018) pela Universidade Federal de Uberlândia. Bacharel em Tradução (2018) e Bacharel em Letras Inglês (2014) pela mesma instituição. Instituto Federal da Paraíba. Santa Rita, Paraíba, Brasil.

Cecília Franco Morais, Universidade Federal de Uberlândia

Mestranda em Estudos Linguísticos na Universidade Federal de Uberlândia. Bacharel em Tradução (2018) e Graduada em Letras (2008) pela mesma instituição. Universidade Federal de Uberlândia, Instituto de Letras e Linguística, Programa de Pós-Graduação em Estudos Linguísticos. Uberlândia, Minas Gerais, Brasil.

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Published

2020-07-29

How to Cite

SILVA, Igor Antônio Lourenço da; BERNAL-MERINO, Miguel Ángel; ESQUEDA, Marileide Dias; FREITAS, Marcela Henrique de; MORAIS, Cecília Franco. Translation and digital technology: Practices, theories, research methods, and the classroom. Belas Infiéis, Brasília, Brasil, v. 9, n. 4, p. 3–15, 2020. DOI: 10.26512/belasinfieis.v9.n4.2020.31444. Disponível em: https://periodicos.unb.br/index.php/belasinfieis/article/view/31444. Acesso em: 10 may. 2024.

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