Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Presentation
Diretrizes éticas
Current
Archives
Announcements
Most read articles
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 13 No. 2 (2020): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação
Vol. 13 No. 2 (2020): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação
DOI:
https://doi.org/10.26512/rici.v13.n2.2020
Published:
2020-06-08
Editorial
Aaron Swartz: bandit or open access hero?
Murilo Bastos da Cunha
475-479
pdf (Português (Brasil))
Artigos
The Law librarian in the state of São Paulo: a comparative study
Daniela Majorie Akama dos Reis, Paula Drumond Sales Catarino
480-502
pdf (Português (Brasil))
Access to information as an ethical value in knowledge organization: dialogues between scientific literature and normative sources in the Brazilian perspective
Isadora Victorino Evangelista, João Carlos Gardini Santos, José Augusto Chaves Guimarães, Juan Carlos Fernández-Molina
503-521
pdf (Português (Brasil))
Perspectives of the academic open access e-book
Ursula Blattmann, Juliana Fachin, Elisabete Werlang
522-547
pdf (Português (Brasil))
Entrepreneurship and informational consulting in the legal area
Daniela Spudeit, Jackellynni Ferreira
548-569
pdf (Português (Brasil))
The Brazilian-Hispanic relationship in the Iberian Union through documents preserved in Spanish institutions
Aurora Cuevas-Cerveró, Ignacio Miró-Charbonnier
570-582
pdf (Português (Brasil))
Cremilda Medina: affection pedagogy in the university
Cremilda Celeste de Araújo Medina, Alex Sander Alcântara Lopes de Santana, Gean Oliveira Gonçalves, Liana Maria Milanez Pereira, Luiza da Silva Bodenmuller, Sonia Regina Soares da Cunha
583-591
pdf (Português (Brasil))
Scientific and technological information management: thematic relations of scientific initiation projects at the Federal University of Ceará
Gabriela Belmont de Farias, Andreza Pereira Batista
592-602
pdf (Português (Brasil))
The tool for institutional repositories DSpace: concepts and characteristics
Fernanda Percia França, Denise Oliveira de Araujo, Márcio Bezerra da Silva
603-618
PDF (Português (Brasil))
Memory and Orality: the viola singing and storytelling in the Cariri region from Ceará
Ana Lívia Mendes de Sousa, Paloma Israely Barbosa de Sá, Leilah Santiago Bufrem
619-635
pdf (Português (Brasil))
Information Literacy as Praxis: an option for the cartographic approach.
Gerson Moreira Ramos Junior, Marta Leandro da Mata, Meri Nadia Marques Gerlin
636-651
pdf (Português (Brasil))
Contribution of Nvivo software in the evaluation of a discipline with content in a virtual learning environment
Regiane Piontkewicz, Eloni dos Santos Perin, Maria do Carmo Duarte Feitas, Ricardo Mendes Junior
652-669
pdf (Português (Brasil))
Information Literacy in videogames
Leila Fernandes dos Santos, Tânia Cristina Cruz, Sônia Marises Salles Carvalho
670-684
pdf (Português (Brasil))
Case study: applicability in dissertations in the area of Information Science
Paulo Marcelo Carvalho Holanda, Júlia Rocha Ribeiro, Miriam Cândida de Jesus
685-703
pdf (Português (Brasil))
The inclusion of people with disabilities in professional technical education with the use of assistive technology promotes work and economic growth according to the eighth goal of sustainable development
Andrea Ribeiro Ramos, Roberto Kanaane
704-719
pdf (Português (Brasil))
Between theory and practice: the constitution of a training network for reading and information skills
Meri Nadia Marques Gerlin
720-735
pdf (Português (Brasil))
Library practices in the editing of electronic scientific newspapers: an action-participating research in the journal Pro-Discente
Jorge Santa Anna
736-755
pdf (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
Español (España)
English
ISSN
1983-5213
Indexes
License
Digital preservation
Most read
A contribuição da literatura infantil no desenvolvimento da criança: um estudo de caso no Projeto Literatura da Biblioteca do SESC DOCA
12759
A Design Science como metodologia para a criação de um modelo de Gestão da Informação para o contexto da avaliação de cursos de graduação
10231
Resenha: MOROZOV, E. Big Tech: a ascensão dos dados e a morte da política
7007
Estudo de caso: aplicabilidade em dissertações na área de ciência da informação
7007
A gestão do discurso de ódio nas plataformas de redes sociais digitais: um comparativo entre Facebook, Twitter e Youtube
5777