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Simulation of the use of porous pavement and infiltration trench in public spaces supporting mobility

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18472/SustDeb.v12n1.2021.30006

Keywords:

Urban water management. Flow control at the source. Extreme hydrological events. Hydrological modelling.

Abstract

The use of sustainable techniques to the basic infrastructure of a city is a way of win back public spaces. This study evaluates the impacts of public spaces supporting mobility. We give focus to areas constructed with porous pavement and integrated with infiltration trenches and hydrological processes. The hydrological simulation was performed with a SWAT model. The hydrographic basin has 54.05 km² and the area of excess flows' control is 0.66 km². The peak flow damping was 1.84%, and the surface runoff represented 2.82% of the water depth over the simulated period. We observed a maximum reduction of 7.9% in the height of the water layer for isolated events. We found positive results in the dampening of the peak flow in the basin exhaust and water flow reduction at the superficial runoff.

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Author Biographies

Talita Montagna, Master in Environmental Engineering, PhD Student, Fundação Universidade Regional de Blumenau, Blumenau, SC, Brazil

Graduada em Engenharia Civil pelo Centro Universitário Leonardo da Vinci - UNIASSELVI (2016) e mestrado em Engenharia Ambiental pela Fundação Universidade Regional de Blumenau- FURB (2019). Atualmente é acadêmica do curso de doutorado em Engenharia Ambiental (FURB).

Rafaela Vieira, PhD in Geography, Professor, Fundação Universidade Regional de Blumenau, SC, Brazil

Possui graduação em Arquitetura e Urbanismo pela Universidade Federal de Santa Catarina (1996), mestrado e doutorado em Geografia pela Universidade Federal de Santa Catarina (1999 e 2004, respectivamente). Atualmente é professora titular, pesquisadora e extensionista do curso de graduação em Arquitetura e Urbanismo e do Programa de Pós-Graduação em Engenharia Ambiental da Fundação Universidade Regional de Blumenau (FURB).

Vander Kaufmann, PhD in Water Resources and Sanitation, Researcher, Fundação Universidade Regional de Blumenau, Blumenau, SC, Brazil

Doutor em Recursos Hídricos e Saneamento Ambiental pelo Instituto de Pesquisas Hidráulicas IPH/UFRGS (2013). Mestre em Engenharia Ambiental pela Universidade Regional de Blumenau/FURB (2009). Graduado em Química e Física pela Universidade do Sul de Santa Catarina (2006) e graduação em Ciências Habilitação Biologia - Faculdades Católicas de Palmas- PR (2003).

Adilson Pinheiro, PhD in Physics and Environmental Chemistry, Professor, Fundação Universidade Regional de Blumenau, Blumenau, SC, Brazil

Engenheiro Civil pela Universidade Federal de Santa Catarina (1985), mestre em recursos hídricos e saneamento pelo Instituto de Pesquisas Hidráulicas da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1990) e doutor em Física e Química Ambiental pelo Institut National Polytechnique de Toulouse (1995). Pós-doutorado no Institut de Mécaniques de Fluides de Toulouse (1996) e Cemagref (2006).

Gean Paulo Michel, PhD in Water Resources and Environmental Sanitation, Professor, Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Porto Alegre, RS, Brazil

Possui graduação em Engenharia Sanitária e Ambiental pela Universidade Federal de Santa Catarina, mestrado em Engenharia Ambiental pela Universidade Federal de Santa Catarina e doutorado em Recursos Hídricos e Saneamento Ambiental pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul. É chefe do Departamento de Obras Hidráulicas (DOH). Além disso, é Professor do Programa de Pós-Graduação em Recursos Hídricos e Saneamento Ambiental (PPGRHSA) da UFRGS.

 

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Published

2021-04-29

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How to Cite

Montagna, T., Vieira, R. ., Kaufmann, V. ., Pinheiro, A. ., & Paulo Michel, G. . (2021). Simulation of the use of porous pavement and infiltration trench in public spaces supporting mobility. Sustainability in Debate, 12(1), 150–191. https://doi.org/10.18472/SustDeb.v12n1.2021.30006

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