Quality of service assessment through online reputation in hotels in Campina Grande using the Tourqual model

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/revistacenario.v9i2.35345

Keywords:

Hotelaria; Qualidade de Serviço; Tourqual

Abstract

Tourism is one of the sectors that has been gaining great prominence in the global economic scope, having a highly competitive market that seeks to provide high quality services, which is a factor of great importance for the success of tourist attractions. Thus, this research aimed to identify customer satisfaction in the services provided by the hotel chain in the city of Campina Grande in Paraíba, analyzing the quality of services offered by IBIS and Slaviero Essential hotels, through their online reputation. For this, a descriptive research and a qualitative analysis were carried out using the TOURQUAL tool to verify the quality of the attractions based on the comments gathered and analyzed on the Booking website. At the end of the study, it can be seen that the two hotels offer quality services and are well evaluated by guests, seeking continuous service quality as a way to retain their customers and offer services of superior quality to those of their competitors.

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Author Biographies

Thayna Karine Figueirêdo de Paz, Universidade Federal de Campina Grande - UFCG

Estudante do curso de bacharelado em Administração da UFCG. Colaboradora do PET Administração da UFCG.

Samara Gomes Aragão, Universidade Federal de Campina Grande - UFCG

Aluna do curso de bacharelado em Administração pela UFCG. E coboradora do PET Administração da UFCG.

Kettrin Farias Bem Maracajá, Universidade Federal de Campina Grande - UFCG

Dra. em Recursos Naturais pela Universidade Federal de Campina Grande (UFCG) Paraíba. Professora da Pós Graduação em Administração (PPGA) e da  Unidade Acadêmica de Administração e Contabilidade da Universidade Federal de Campina Grande, UFCG.Líder do grupo de pesquisa Turismo, Meio Ambiente e Sustentabilidade. Universidade Federal de Campina Grande, Campus Central.

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Published

2021-05-31

How to Cite

Aragão Reges, K. E., Paz, T. K. F. de, Aragão, S. G. ., & Maracajá, K. F. B. (2021). Quality of service assessment through online reputation in hotels in Campina Grande using the Tourqual model. Cenário: Revista Interdisciplinar Em Turismo E Território, 9(2), 223–239. https://doi.org/10.26512/revistacenario.v9i2.35345

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