The traveler and oceanic sense
DOI:
https://doi.org/10.26512/revistacenario.v4i6.18303Keywords:
tourism. traveler. oceanic sense.Abstract
This approach looksto differentiate travelers and the actualtourists. These last mentioned follow seductress publicities given by tours operators ”“ those that every where announce the same pattern of attractives: show business; monumental architecture; historic patrimony; good shopping; thematic exhibitions; big parties, etc. Let’s agree thatthis way is a superficial menu. Going down to the deep of civilizations, the traveler seeks before all the ways to reach the cultures depths that after all survive; exceptional landscapes to be lived and not only to be seen; vernacular and cultures and architectures,traditionsthreatened by “in” projects. Backpackers are commonly different from tourists. They need more time because normal tourists sound ridiculous: they spend two or three minutesregarding Mona Lisa and then 30 or 60 minutes at the Museumsshop. The travelers options depends of the choice made to their selves,the values and culturesthey wish to learn. But here we do not wantto crucify the common tourist, whose time and interests are limited - different from travelers. Both ways can exist because during the life we do not make only one travel, but only the difference between one and other can tell us the gain. But we must try both of them to give the final options. Oceanic feeling cannot exist everywhere!
Downloads
References
BEAUVOIR, Simone de. Les belles images. Paris: Gallimard, 1966.
BARRERA, José Carlos Bermejo. La consagración de la mentira, 2012.
DUNCAN, Isadora. Minha vida. Rio, José Olympio, 1989.
HEIDEGGER, Martin. Sein und Zeit. Ser e Tempo. Unicamp, Petrópolis, 2012 (edição bilíngüe)
HOBSBAWN, Eric A Invenção das tradições. São Paulo: Paz e Terra, 2012.
LAQUEUR. The last days of Europe: epitaph for an old continent. New York, Thomas Dunnen, Books, 2097.
LIPOVETSKY, Gilles. A era do Vazio: ensaio sobre o individualismo contemporâneo. Manole, 2005.
LIMA, Rossini Tavares de. “Manifestações folclóricas paulistas”, in Ernani da Silva Bruno. LOBATO, MONTEIRO. Jeca Tatu, in Almanaque do Biotônico Fontoura.
PEREIRA DE QUEIROZ, Maria Isaura Pereira de. Bairros rurais paulistas Dinâmica das relações bairro rural ”“ cidade. São Paulo: Livraria duas Cidades, 1973.
ROJAS, Enrique. Una vidas in valores. Editora Vivir Mejor (Espanha, sem cidade da edição), 1992.
SETTI\, Kilza. Ubatuba no canto de suas praias: estudo do caiçara e de sua produção musical. São Paulo, Ática, 1985.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem a revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
A contribuição é original e inédita, e não está sendo avaliada para publicação por outra revista.
Autores cedem os direitos de autor do trabalho que ora apresentam a apreciação do Conselho Editorial da Revista Cenário, que poderá veicular o artigo na Revista Cenário e em bases de dados públicas e privadas, no Brasil e no exterior.
Autores declaram que são integralmente responsáveis pela totalidade do conteúdo da contribuição que ora submetem ao Conselho Editorial da Revista Cenário.
Autores declaram que não há conflito de interesse que possa interferir na imparcialidade dos trabalhos científico apresentados ao Conselho Editorial da Revista Cenário.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.