A COMPREENSÃO TEXTUAL COMO FERRAMENTA PARA O DESENVOLVIMENTO DA CRITICIDADE DO ALUNO DO ENSINO MÉDIO

Authors

  • Taislane da Silva Rodrigues
  • Francisca Verônica Araújo Oliveira Universidade Estadual do Piauí
  • Karinny da Silva Rodrigues Universidade Estadual do Piauí

Keywords:

Critical Reading; Teaching and learning; School.

Abstract

The work focus is to investigate the extent to which school reading effect of changes around the critical posture of high school students and observe what kind of reading and reading comprehension textbooks have offered to these students, the state Public schools city of Parnaíba-PI. Thus, it can be noticed in the school environment, which often the teacher does not seek to take their students texts that enable significant development of the imagination of students. And this lack of long-criticism with reading, just conditioning the student discussions obvious. To speak of this process, we have relied on Koch (2008), Sole (1998), Kato (1999), among other theorists, for factors related to research, emphasizing reading and understanding, and not just the decoding to just so happens validates the connection of knowledge with its real context. It is
noticeable over several readings that this process has been studied by theorists, and most importantly available to teachers so that there is a breaking of old models, which directly affect student learning, because it needs to know and recognize innovative proposals effective to your world.

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Author Biographies

Taislane da Silva Rodrigues

Graduanda em Licenciatura plena em Letras/Português pela Universidade Estadual do Piauí ”“ UESPI, pós-graduanda em Metodologia do ensino de língua portuguesa e literatura, pela Faculdade Internacional do Delta ”“ FID/INTA e professora substituta da rede pública de ensino do Governo Estadual do Piauí.

Francisca Verônica Araújo Oliveira, Universidade Estadual do Piauí

Graduanda em Licenciatura plena em Letras/Português pela Universidade Estadual do Piauí ”“ UESPI, pósgraduanda em Metodologia do ensino de língua portuguesa e literatura, pela Faculdade Internacional do Delta ”“ FID/INTA e professora substituta da rede pública de ensino do Governo Estadual do Piauí.

Karinny da Silva Rodrigues, Universidade Estadual do Piauí

Graduada em Licenciatura plena em Letras/Português pela Universidade Estadual do Piauí ”“ UESPI, pósgraduada em Metodologia da Língua Portuguesa pelo Centro de capacitação e treinamento de pessoas ”“ CCTP, e atualmente integra o corpo docente da Universidade Estadual do Piauí ”“ UESPI, como professora substituta do curso de Letras/Português.

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Published

2015-10-03

How to Cite

RODRIGUES, Taislane da Silva; OLIVEIRA, Francisca Verônica Araújo; RODRIGUES, Karinny da Silva. A COMPREENSÃO TEXTUAL COMO FERRAMENTA PARA O DESENVOLVIMENTO DA CRITICIDADE DO ALUNO DO ENSINO MÉDIO. Revista Desempenho, [S. l.], v. 2, n. 20, 2015. Disponível em: https://periodicos.unb.br/index.php/rd/article/view/9668. Acesso em: 4 jan. 2025.

Issue

Section

Artigo