The agroecological emphasis on students’ education of the Integrated Technical Teaching : the "state of art" of the institutional educational policy of the Rural Campus of Marabá - CRMB
Keywords:
agroecology, formal education, farmersAbstract
This work characterizes the emphasis agroecológica of the Rural Campus of Marabá - CRMB/IFPA in their formative processes. It was looked for to identify which the beginnings agroecológicos is assured in the institutional pedagogic proposal, the appropriation of the focus agroecológico for the students and educators. The research was constituted of rising and bibliographical and documental analysis. The results suggest that the analyzed documents assure the beginnings pointed agroecológicos partially for the literature current agroecológica, that in the students' emphasis agroecológica and educators prevail interdisciplinary approaches with approach systemic, in keeping with a perspective agroecológica, although indicators that mark some contradictions for the enlargement of that understanding exist, very current of an initial process of institutional construction.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 autor
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Aviso de direitos autorais
Os direitos autorais dos artigos publicados nesta revista permanecem com os autores, com direitos de primeira publicação para a revista.
Licença
Quando publicados nesta revista de acesso aberto, licenciados por meio do CC BY 4.0, os artigos são distribuídos gratuitamente, podendo ser compartilhados e adaptados para qualquer finalidade, inclusive comercial. Como atribuição de uso, a licença exige que seja dado o devido crédito, com um link para a licença e indicação de alterações. Isso não significa que o licenciante endosse o uso das informações do artigo, ou a pessoa que usou essas informações. Implica, também a, impossibilidade de aplicação de medidas legais ou tecnológicas que restrinjam o uso da informação por terceiros.