The engaged pedagogy of Freire and hooks - masters of education for freedom

Authors

  • Natália Kleinsorgen Bernardo Borges Universidade Federal Fluminense

DOI:

https://doi.org/10.26512/revistainsurgncia.v8i1.41529

Keywords:

bell hooks, Paulo Freire, educação libertadora, pedagogia do oprimido

Abstract

Resenha de: hooks, bell. Ensinando a transgredir: a educação como prática da liberdade. Tradução: Marcelo Brandão Cipolla. São Paulo: Editora Martins Fontes. 2017.

Author Biography

Natália Kleinsorgen Bernardo Borges, Universidade Federal Fluminense

Possui graduação em Comunicação Social pela Universidade Estácio de Sá (2011), é mestra em Mídia e Cotidiano pela Universidade Federal Fluminense - PPGMC/ UFF (2015).

References

Hooks, bell. Ensinando a transgredir: a educação como prática da liberdade. Tradução: Marcelo Brandão Cipolla. São Paulo: Editora Martins Fontes. 2017.

Published

31.01.2022

How to Cite

BORGES, Natália Kleinsorgen Bernardo. The engaged pedagogy of Freire and hooks - masters of education for freedom. InSURgência: revista de direitos e movimentos sociais [InSURgence: rights and social movements journal], Brasília, v. 8, n. 1, p. 593–598, 2022. DOI: 10.26512/revistainsurgncia.v8i1.41529. Disponível em: https://periodicos.unb.br/index.php/insurgencia/article/view/41529. Acesso em: 15 may. 2024.

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.