A study on the beliefs that make up the practice of teachers in the classroom
Keywords:
beliefs, practice, teacherAbstract
A study on the concept that the teacher has about ideal learning, making an analysis of the elements that underlie the performance of the teacher in the classroom: culture of learning and teaching, habits and beliefs. To this end, I intend to answer the following questions: What are the investigated teachers' beliefs about ideal learning? Where do those beliefs come from? Why do teachers value certain attitudes in their students over others?
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.