From Portuguese to Spanish
Keywords:
contrast, speech, proximityAbstract
This paper aims to show that the Grannier's theory "A Heterodox Proposal for Teaching Portuguese to Spanish Speakers" also works if it is applied in the reverse way, that is, when it is applied to the Brazilian speaker who wants to learn Spanish. The student uses the knowledge of his own language in order to create a basis over which he can build a strategy to learn the other language. An abridged version of Grannier's heterodox theory will be presented and afterwards discussed if it its inverted application can be liable to an effective learning of the Spanish language. We conclude that such a theory is useful not only for learning purposes but also for the improvement of Spanish academic teaching methods.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.