Plays and drama in the didactics of french language teaching
Keywords:
French, didatics, play, dramaAbstract
This article reflects on the contributions plays and drama can make to learning French as a foreign language. It is based on a doctoral thesis defended in the Modern Languages Department at São Paulo University. The first section deals with the concepts of reading and vocal expression with reference to plays. The second examines the role of drama in Drama-Education. Section three describes the experience of two pilot courses in which drama and plays were employed as didactic strategies with intermediate level French foreign language students.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.