First Love

ah how much irony and genius - rekindled sonorities

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/vozcen.v1i01.31478

Keywords:

Samuel Beckett, First Love, Short Story, Sonorities, Voice

Abstract

Samuel Beckett's First Love tale is marked by derisive and sarcastic strangeness. It proposes a critical literary study in order to associate the irresistible fascination of the Beckettian writing towards rekindled sonorities. The research involves studies of sound signifiers within the vocal-body construction traversed by rapturous and sometimes hostile language, as evidenced in the referred short story.

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Author Biography

Domingos Sávio Ferreira de Oliveira, Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro - UNIRIO, Rio de Janeiro/RJ, Brasil

Possui graduação em Artes Cênicas pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (1982), graduação em Fonoaudiologia pelo Instituto Brasileiro de Medicina de Reabilitação (1988), especialização em Metodologia do Ensino Superior pela Universidade Federal Fluminense (1989), especialização em Voz pelo Conselho Federal de Fonoaudiologia (título concedido por mérito - 1999), mestrado em Teatro (Estética Vocal) pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (1997) e doutorado em Letras (Estudos Linguísticos / Fonética Experimental) pela Universidade Federal Fluminense (2004). Atualmente, é docente associado IV lotado no Departamento de Interpretação do Bacharelado em Atuação Cênica da Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO). É professor pesquisador e orientador no Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas (PPGAC/UNIRIO), desenvolvendo estudos de voz na cena teatral.

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Published

2020-06-29

How to Cite

Oliveira, D. S. F. de. (2020). First Love: ah how much irony and genius - rekindled sonorities. Voz E Cena (Voice and Scene), 1(01), 76–86. https://doi.org/10.26512/vozcen.v1i01.31478

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