ENSINO DE FÍSICA NO SÉCULO XXI
DESAFIOS E EQUÍVOCOS
DOI:
https://doi.org/10.26512/rpf.v2i3.19959Keywords:
Physics teaching. Teaching for testing. Rote learning. Meaningful learning. Challenges and mistakes.Abstract
The purpose of this presentation is to call the attention of physics teachers, researchers in physics teaching as well as physicists to the challenges and mistakes of physics education in the 21st century. Knowledge of physics is relevant for citizenship. Physics is at the basis of most contemporary technologies. However, the teaching of physics nowadays is based on traditional methods centered in the teacher, approaching 19th century contents, and mainly focused on preparing students for testing. The well-known result is that high school and college students do not like physics, take it only when it is required and just want to pass the exams. It is high time to review this mode of physics education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).