LÍNGUAS ESTRANGEIRAS E AS MÍDIAS SOCIAIS: UMA RELAÇÃO POSSÍVEL

Authors

  • Maria de Lourdes Marques Moraes Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia da Bahia
  • Sheilla Andrade de Souza Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Triângulo Mineiro

Keywords:

English Language; Competences; Social Networking.

Abstract

The main goal of this paper is to present a teaching experience from a pedagogical project developed with students of two Federal Institutes located in Minas Gerais and Bahia. This project aimed, through the social network, “Facebook”, build up a relationship between English Language teaching, local, social and cultural experiences of the students and the usage of social media to attend educational purposes, allowing students to share local knowledge in a global space. We obtained satisfactorily the development of oral and written capacities of those students who took pedagogical use of LE through social networks.

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Author Biographies

Maria de Lourdes Marques Moraes, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia da Bahia

Mestre em Letras pela Universidade Vale do Rio Verde ”“ Unicor ”“ Três Corações/MG. Professora de Língua
Inglesa no Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia da Bahia - IFBA.

Sheilla Andrade de Souza, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Triângulo Mineiro

Mestre em Linguística Aplicada pelo Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada da Universidade de
Brasília. Professora de Língua Inglesa no Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Triângulo
Mineiro. 

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Published

2015-12-12

How to Cite

MORAES, Maria de Lourdes Marques; SOUZA, Sheilla Andrade de. LÍNGUAS ESTRANGEIRAS E AS MÍDIAS SOCIAIS: UMA RELAÇÃO POSSÍVEL. Revista Desempenho, [S. l.], v. 2, n. 24, 2015. Disponível em: https://periodicos.unb.br/index.php/rd/article/view/9416. Acesso em: 20 may. 2024.

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