Assumir a infância e a educação como prioridades (apresentação)
DOI:
https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.34622Abstract
Texto de apresentação do dossiê Tempo de pausa ou de crise?
Downloads
References
Benjamin, W. (2002). Reflexões: a criança, o brinquedo, a educação. Duas Cidades, Editora 34.
Brasil. (1988). Constituição da República Federativa do Brasil. Assembléia Nacional Constituinte. http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/constituicao/constituicao.htm
Brasil. (1990). Decreto nº. 99.710, de 21 de novembro de 1990 (Promulga a Convenção sobre os Direito da Criança). Diário Oficial da União. http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/decreto/1990-1994/d99710.htm
Cicu, L. (2005). Le api il miele la Poesia. Dialettica intertestuale e sistema letterario greco-latino. Casa Editrici Università degli Studi di Roma La Sapienza.
Le Monde. (2020, outubro 04). Citations. Le Monde. https://dicocitations.lemonde.fr/pensamentos/citacao/3677.php
Observatório da Criança e do Adolescente (2020, outubro 02). Cenário da infância. Observatório da Criança e do Adolescente. https://observatoriocrianca.org.br/cenario-infancia
Pinto, M., & Sarmento, M. (1997). As crianças e a infância: definindo conceitos, delimitando o campo. In: Pinto, M., & Sarmento, M. J.(Coords.). As crianças: contextos e identidades. Universidade do Minho.
Qvortrup, J. (2011). Nove teses sobre a “infância como um fenômeno social”. Pro-posições, 22(1), 199-211. https://doi.org/10.1590/S0103-73072011000100015
Rosemberg, F. (1976). Educação para quem? Ciência e Cultura, 2(12), 1466-1471.
United Nations Children’s Fund (UNICEF). (2011). Child Outlook: a policy briefing on global trends and their implications for children. United Nations Children’s Fund.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Lisandra Ogg Gomes, Monique Aparecida Voltarelli
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
-Authors maintains the copyright and grants the journal the right of first publication, the work being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with recognition of the authorship of the work and initial publication in this journal.
- Authors are authorized to enter into additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
-Authorers are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and the citation of published work (See The Effect of Free Access).