A foreign language teaching project for the initial cycles of public elementary education:
course planning, teachers and their beliefs
Keywords:
Course planning, beliefs, teachers' implicit educational theoriesAbstract
This paper aims at presenting the results of a study which main objectives were both to investigate and understand the way in which the English teaching and learning process occurred in a Foreign Language Project implemented in the first four grades of the Public Elementary Schools of a small city in the interior of São Paulo. It is also a purpose of this study to investigate the teaching-learning process mentioned in order to promote, through critical reflection, richer and more appropriate contexts for foreign language acquisition to occur. This work takes teachers' implicit educational theories as well as the course planning as a starting
point for its investigation.
Downloads
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.