DICTIONARY USE AND TRANSLATION ACTIVITIES IN THE CLASSROOM
Keywords:
pedagogical lexicography, dictionary use, dictionary skills, second language learning, case studyAbstract
Dictionary use is a key to autonomous learning as a part of a learner-centered curriculum. Spanish students' dictionary use in English as a Second Language classes in Secondary Schools was analyzed over several academic years. The aim of the experiments was to show the importance of dictionary use in teaching and its role as a tool for learning (mainly) vocabulary and word grammar. Reference needs, dictionary use, attitudes, and skills involved in learning English were analyzed. This article presents the results and conclusions of part of this study, especially those dealing with translation activities, focusing on the use of bilingual dictionaries.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.