The existence in the performanced poetic text of Oswaldo Montenegro

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/cerrados.v27i46.19634

Keywords:

Song. Existence. Performance. Oswaldo Montenegro

Abstract

This article explores the concepts of performance, by Paul Zumthor, and existence, by Albert Camus. Following this, the poetic text of the songs by Oswaldo Montenegro, specifically on the album De passagem, from the year 2011, are traced in the performatized existential senses in the lyrics of the artist on canvas.

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Author Biography

André Luiz de Souza Filgueira, Programa de Pós-Graduação em Territórios e Expressões Culturais no Cerrado da UEG.

É pesquisador em nível de pós-doutorado junto ao Programa de Pós-Graduação em Territórios e Expressões Culturais no Cerrado, na UEG.

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Published

2018-11-26

How to Cite

Filgueira, A. L. de S. (2018). The existence in the performanced poetic text of Oswaldo Montenegro. Revista Cerrados, 27(46), 105–121. https://doi.org/10.26512/cerrados.v27i46.19634

Issue

Section

Literatura, Artes e Inclusão Social

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