Online collaborative learning
an experience and experience in tutoring in the Health Promotion 3 discipline of the University of Brasilia
DOI:
https://doi.org/10.5281/3561184Keywords:
Health Promotion, Mentoring, Monitoring, Online Collaborative PracticeAbstract
The objective of this study was to report the experience as a tutor of a semipresential discipline, open to all courses of the University of Brasilia (UnB). Descriptive study, with character of experience report on the discipline Health Promotion 3 (PS3). The great collaboration Inter professional, helps in the low rate of evasion and disapproval of the students, attending the perspectives of interaction and work in group and the reflection that the discipline PS3 addresses, be in any course of the UnB, have positive and satisfactory results both for the students, both for those who experience tutoring. In view of the above, it can be concluded that, in short, Distance Education (EAD) is a teaching modality that stimulates the production and integration of various types of scientific knowledge, where the democratization of knowledge follows a tenuous line with the opportunities access to knowledge.
Downloads
References
ARAUJO, S. T.; MALTEZ, M. G. L. Educação a distância: retrospectiva histórica. Disponível em: http://virtuallcursos.com.br/historiaead.php. Acesso em:28 jul 2008.
BRASIL, Ministério da Saúde. Vamos Promover Nossa Saúde?, 2002.
BRASIL. Ministério da Saúde. Secretaria de Vigilância em Saúde. Secretaria de Atenção à Saúde. Política Nacional de Promoção da Saúde/Ministério da Saúde, Secretaria de Vigilância em Saúde, Secretaria de Atenção à Saúde. ”“ 3. ed. ”“ Brasília: Ministério da Saúde, 2010.
CERQUEIRA, M T. Promoción de la salud y educación para la salud: retos y perspectivas. In: ORGANIZACIÓN MUNDIAL DE LA SALUD. La promoción de la salud y la educación para la salud en América Latina: un análisis sectorial. Genebra: Editorial de La Universidad de Puerto Rico, 1997. p. 7-48.
CORTELAZZO, I. B.; ROMANOWSKI, J. P. Guia de orientação de curso. Curitiba: Ibpex, 2007.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores mantém os direitos autorais e concedem à Revista do CEAM o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.