Online collaborative learning

an experience and experience in tutoring in the Health Promotion 3 discipline of the University of Brasilia

Authors

  • André Ribeiro da Silva Universidade de Brasília
  • Estéfane Jennifer Santos Câmara Centro de Estudos Avançados e Multidisciplinares, Universidade de Brasília

DOI:

https://doi.org/10.5281/3561184

Keywords:

Health Promotion, Mentoring, Monitoring, Online Collaborative Practice

Abstract

The objective of this study was to report the experience as a tutor of a semipresential discipline, open to all courses of the University of Brasilia (UnB). Descriptive study, with character of experience report on the discipline Health Promotion 3 (PS3). The great collaboration Inter professional, helps in the low rate of evasion and disapproval of the students, attending the perspectives of interaction and work in group and the reflection that the discipline PS3 addresses, be in any course of the UnB, have positive and satisfactory results both for the students, both for those who experience tutoring. In view of the above, it can be concluded that, in short, Distance Education (EAD) is a teaching modality that stimulates the production and integration of various types of scientific knowledge, where the democratization of knowledge follows a tenuous line with the opportunities access to knowledge.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Estéfane Jennifer Santos Câmara, Centro de Estudos Avançados e Multidisciplinares, Universidade de Brasília

Possui graduação em enfermagem pela Universidade de Brasília - Faculdade de Ciências da Saúde - Campus Darcy Ribeiro (2012 - 2019). Apresenta experiência na área de Enfermagem, com ênfase em enfermagem gerontológica, saúde mental, promoção da saúde, qualidade de vida, cuidados paliativos, e saúde da mulher. Atua em projetos de pesquisa e extensão na área de promoção da saúde, saúde do idoso e saúde mental. Já foi presidente do projeto de extensão Liga Acadêmica de Saúde e Espiritualidade UnB (2015). Participa do grupo de pesquisa: Núcleo de Estudos em Educação e Promoção em Saúde - NESPROM com linha de pesquisa sobre trabalho-Educação, juventude(s) e Tecnologias da Informação e Comunicação. Atualmente compõe o projeto de extensão Liga Acadêmica Multidisciplinar de Saúde Mental, Qualidade de Vida e Bem-estar - UnB/FCE.

References

ARAUJO, S. T.; MALTEZ, M. G. L. Educação a distância: retrospectiva histórica. Disponível em: http://virtuallcursos.com.br/historiaead.php. Acesso em:28 jul 2008.

BRASIL, Ministério da Saúde. Vamos Promover Nossa Saúde?, 2002.

BRASIL. Ministério da Saúde. Secretaria de Vigilância em Saúde. Secretaria de Atenção à Saúde. Política Nacional de Promoção da Saúde/Ministério da Saúde, Secretaria de Vigilância em Saúde, Secretaria de Atenção à Saúde. ”“ 3. ed. ”“ Brasília: Ministério da Saúde, 2010.

CERQUEIRA, M T. Promoción de la salud y educación para la salud: retos y perspectivas. In: ORGANIZACIÓN MUNDIAL DE LA SALUD. La promoción de la salud y la educación para la salud en América Latina: un análisis sectorial. Genebra: Editorial de La Universidad de Puerto Rico, 1997. p. 7-48.

CORTELAZZO, I. B.; ROMANOWSKI, J. P. Guia de orientação de curso. Curitiba: Ibpex, 2007.

Published

2019-12-17

How to Cite

Silva, A. R. da, & Câmara, E. J. S. (2019). Online collaborative learning: an experience and experience in tutoring in the Health Promotion 3 discipline of the University of Brasilia. Revista Do CEAM, 5(2), 88–93. https://doi.org/10.5281/3561184

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.