Digital technology in the purchase decision making in tourism : a case study of TabletHotels Company

Authors

  • Thaís da Silva Funcia Universidade Anhembi Morumbi
  • Luiz Octávio de Lima Camargo Universidade Anhembi Morumbi/USP-EACH

DOI:

https://doi.org/10.26512/revistacenario.v5i9.19443

Keywords:

Tourism. Digital technology. Relationship with Consumers. Decision Making

Abstract

This article presents the results of study on the influence of digital technology in the decision making process of buying in tourism . Includes the development of an empirical research based on the case study method on TabletHotels company now chosen because it is web-based and uses of web 2.0 tools in the relationship with the consumer. The case study involved analysis of documents and secondary data about the company and interview with its main manager. Therefore , as authors used theoretical framework of tourism and management areas . It was found that the use of digital technology has contributed to improve the ways in which tourism companies manage their relationships with their consumers, at all stages of decision-making : the recognition of the problem in the search and evaluation of alternatives in choosing itself and post -purchase evaluation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Thaís da Silva Funcia, Universidade Anhembi Morumbi

1Mestre em Hospitalidade pela Universidade Anhembi Morumbi - Tecnologia Digital e o comportamento do consumidor no Turismo e Hospitalidade. Graduação em BA Hospitality and Tourism Management - Glion Institute of Higher Education (1999). Bachelor of Science University of Wales. Experiência profissional e internacional na área: Walt Disney World, Intercontinental e Starwood. Responsável pelo desenvolvimento e implantação dos programas de dupla titulação com Glion e desenvolvimento de demais programas internacionais da área na Universidade Anhembi Morumbi, integrante da rede Laureate. Diretora Acadêmica da Escola de Turismo e Hospitalidade da mesma instituição até julho 2011. Atualmente atua como professora da mesma instituição.

Luiz Octávio de Lima Camargo, Universidade Anhembi Morumbi/USP-EACH

Livre-Docente pela USP/EACH, doutor em Sciences de l`Education pela Univ.Sorbonne-Paris V (Rene Descartes) (1982), título revalidado pela FE-USP como Filosofia e História da Educação e graduado em Comunicações/Jornalismo pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (1974). Socíólogo, com produção nas áreas de lazer, educação, hospitalidade, turismo e animação sociocultural. Iniciou sua vida profissional no campo do lazer no SESC de São Paulo onde dirigiu projetos como o Centro de Estudos do Lazer, a Biblioteca Científica do SESC-Série Lazer, e parcerias com universidades e organizações internacionais. Foi consultor de lazer e turismo em planos de desenvolvimento regionais e loais. Foi implantador e primeiro coordenador dos cursos de graduação em Turismo e Hotelaria da Univ. de Sorocaba. Suas principais publicações são: no Brasil, O que é lazer (Brasiliense), Educação para o lazer (Moderna), Hospitalidade (Aleph), tendo ainda artigos publicados nas revistas Tiers-Monde( França), Loisir & Société (Canadá-Québec) e EUA(Leisure Journal). Foi docente e, posteriormente, coordenador do Programa de Mestrado em Moda, Cultura e Arte do Centro Universitário SENAC de São Paulo. Atualmente, é membro docente do Programa de Mestrado em Hospitalidade da Univ.Anhembi Morumbi e docente do Bacharelado em Lazer e Turismo da EACH-USP e professor colaborador do Programa de Mestrado em Turismo da USP/EACH. Suas pesquisas no momento acontecem em torno de duas palavras-chave: lazer e hospitalidade. É editor da revista Hospitalidade da Universidade Anhembi Morumbi. Email:

Published

2018-01-16

How to Cite

Funcia, T. da S., & Camargo, L. O. de L. (2018). Digital technology in the purchase decision making in tourism : a case study of TabletHotels Company. Cenário: Revista Interdisciplinar Em Turismo E Território, 5(9), 140–160. https://doi.org/10.26512/revistacenario.v5i9.19443

Issue

Section

Artigos

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.