Thinking about the science’s teaching and the field from the agroecology: a field experience with students from the Sergipe’s hinterland
Keywords:
Rural Education, Agroecology, Science TeachingAbstract
Agroecology is the science that arose from the need to rethink how humans relate to nature, as well as the system of food production, rising with the expansion of agriculture. Thus, this research has developed concepts and tools to assist in Agroecology reflection of the every day practices of students in the field. Through participatory research, the research developed into a school camp with youth from the 6th grade of elementary school. During the meetings have developed farming practices and games that brought to an end several issues that directly relate to science teaching in schools in the field. It was observed that the Agroecology and can be used as an important tool in several moments in Science Teaching, assisting in the study of different variables
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 autor
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Aviso de direitos autorais
Os direitos autorais dos artigos publicados nesta revista permanecem com os autores, com direitos de primeira publicação para a revista.
Licença
Quando publicados nesta revista de acesso aberto, licenciados por meio do CC BY 4.0, os artigos são distribuídos gratuitamente, podendo ser compartilhados e adaptados para qualquer finalidade, inclusive comercial. Como atribuição de uso, a licença exige que seja dado o devido crédito, com um link para a licença e indicação de alterações. Isso não significa que o licenciante endosse o uso das informações do artigo, ou a pessoa que usou essas informações. Implica, também a, impossibilidade de aplicação de medidas legais ou tecnológicas que restrinjam o uso da informação por terceiros.