Cultural hybridity and vigor in the decolonised architectural curriculum
DOI:
https://doi.org/10.18830/issn.1679-0944.n18.2017.01Keywords:
Architectural education, Decolonisation, |Visual thinkingAbstract
‘Decolonising’ architectural education raises questions as to what might serve a multi-racial, multi-cultural and multi-lingual society, yet remain fit for an international discipline? We examine concepts of ‘decolonisation’ and ‘decoloniality’ as they have evolved, particularly in the southern hemisphere, and how these might form an appropriate context for thinking about a ‘decolonised’ architectural curriculum. We also examine concepts of multi-vocality and multiple intelligences so as to propose a framework for teaching in the discipline of architecture, with visual thinking as its orthography and lexicography, serving as a pan-cultural lingua franca well suited for teaching in the discipline of architecture.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista. http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).