EFEITO DO USO DE DICIONÁRIOS BILÍNGUES ESCOLARES NA PRODUÇÃO ESCRITA DE APRENDIZES DE INGLÊS
Keywords:
bilingual school dictionary, teaching and learning, foreign language, dictionary use, EnglishAbstract
The Bilingual School Dictionary (BSD) is an important tool in the foreign language learning process. However, students are not aware of the information contained in these dictionaries, nor are they aware of their use in producing language. The objective of this study was to call attention to the need to establish a more specific position regarding the place (frequency of use) of bilingual dictionaries in the foreign language classroom, by evaluating the use of Bilingual Portuguese-English / English-Portuguese School Dictionaries during the writing of a text by learners of English as a foreign language.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.