Analysis of the convergence of theory with the practice envisaged in the FLNC
Elementary School
Keywords:
PCNs, teaching learning, theory, practiceAbstract
This paper presents an in-depth analysis of the NForeign Language National Curriculum (FLNC), aiming at highlighting the document's principal explicit and implicit theoretical lines and how these lines interact with each other in an attempt to establish a theoretical convergence. Additionally, the analysis attempts to uncover a possible conflict between the theory and the foreseen practice in the FLNC. The discussion focuses mainly on the implications of the analysis for foreign language teaching today.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.