Digital stories for L2 and their development process
DOI:
https://doi.org/10.26512/rhla.v17i1.22686Keywords:
digital stories, educational technology, second language learningAbstract
Digital Stories (DSs) have been developed and used for various purposes. This article presents a reflection on their use for L2 instruction, focusing on some approaches to sustain their use, as well as on an investigation on the development process, specifically on a brief review of literature in the area of DS development and on a description of the perceptions DS developers have as to the development process, with data collected with members of a laboratory for educational technology. Thus, a combination of perspectives on DS development is provided, so as to assist their use, receptively and productively, in the realm of applied linguistics, specifically for L2 instruction.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.