Plastic Personas

the Makeup Voices in the Performing Arts

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/vozcen.v3i02.44902

Keywords:

Language, Makeup, Personas, (In)corporation, Prosthétics

Abstract

Through the language of makeup in the performing arts, we study its unfolding with new technologies, its expanded field, such as the proliferation of plastic personas, the relationship of in(corporation) with the animated and inanimate body, the virtuality and its polyphonic voice. We analyze the creative networks that surround it, the divergences and convergences, in different creative processes, in cinema, theater and video performance. In addition to observing the use of orthoses and their reproducibility. Then, we reflect on the questions, found here, about makeup and its voices through the performing arts.

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Author Biography

Marcio Desideri, Universidade Federal do Rio de Janeiro - UFRJ, Rio de Janeiro/RJ, Brasil

Doutorando em Artes Da Cena na Escola de Comunicação da UFRJ. Mestre em Artes Visuais pela UNESP. Pós graduado em Docência em Ensino Superior no Centro Universitário Senac. Foi docente da Universidade Belas Artes na graduação e pos graduação em Artes Cênicas e Licenciatura em Artes visuais. Possui formação internacional com o título Master Makeup Program na Cinema Makeup School em Los Angeles. É maquiartista, especialista em maquiagem cinematográfica e teatral reconhecido internacionalmente com publicações, na qual realiza exposições, vídeos publicitários, editoriais, filmes nacionais, performances, eventos e palestras.

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Published

2022-12-31

How to Cite

Desideri, M. (2022). Plastic Personas: the Makeup Voices in the Performing Arts. Voz E Cena (Voice and Scene), 3(02), 178–203. https://doi.org/10.26512/vozcen.v3i02.44902

Issue

Section

Thematic Dossier - Articles

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