APPLICATION OF THE GAME "UNVENTING THE SECRETS OF THE UNIVERSE" FOR HIGH SCHOOL STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.26512/rpf.v1i1.46007Keywords:
Teaching Physics. Astronomy. Games. teaching-learning.Abstract
The development of board game "Unraveling the Secrets of the Universe" was designed with the purpose of entertainment, intellectual development and aid to understand of specific knowledge, the game is about obtaining knowledge about the universe. It is a classic board game that arouses interest and can be used by people over eight years, as the theme involves the fascination of curiosity and contemplation of the unknown. However, despite arousing interest and sharpening in all ages, it is likely to find a little difficulty for children up to eight years old, since it involves knowing the functionality of the Universe, a very complex topic, the level of questions can be quite high and difficult to understand in this age group. The game's rules are simple, and it works like any board game, you have to reach the end of the journey to beat it. It is possible to gather several people and divide them into two groups to go together through the game's path and that, at each step, they reveal the curiosities about the universe and thus complete a real space journey through the solar system.
Downloads
References
AMARAL, P., & OLIVEIRA, C. E. Q. V. de. ASTRONOMIA NOS LIVROS DIDÁTICOS DE CIÊNCIAS: UMA ANÁLISE DO PNLD 2008. Revista Latino-Americana De Educação Em Astronomia, n.12, p. 31–55, 2011. https://doi.org/10.37156/RELEA/2011.12.031.
ALBRECHT, T. D. Atividades Lúdicas No Ensino Fundamental: Uma Intervenção Pedagógica. UCDB - Campo Grande – MS, 2009. https://site.ucdb.br/public/md-dissertacoes/8072-atividades-ludicas-no-ensino-fundamental-uma-intervencao-pedagogica.pdf.
ALMEIDA, G. O professor que não Ensina. São Paulo: Summus, 1986. ISBN 9788532302427.
ANDRADE, M. H. de P. et al. Ciência e Vida. Belo Horizonte: Dimensão, 2007. http://portal.mec.gov.br/seb/arquivos/pdf/Avalmat/pnld2007_ciencias.pdf.
BATISTA, L. A.; D’ÁVILA , C. M. A ludicidade como princípio formativo. Interfaces Científicas - Educação, Aracaju, v. 1, n. 2, p. 41-52, fev. 2013. https://doi.org/10.17564/2316-3828.2013v1n2p41-52
CANIATO, R. Astronomia e Educação. Liga Iberoamericana de Astronomía, 1989. https://silo.tips/download/astronomia-e-educaao.
DELIZOICOV, D. e ANGOTTI, J. A. Física. São Paulo: Cortez, 1990. ISBN: 8524902868
FRIEDMANN, A. Brincar: Crescer e Brincar – O resgate do jogo infantil. São Paulo: Moderna, 1996. ISBN 9788516015756.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Journal of the Physics Teacher
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).