METHODOLOGY OF LEARNING PHYSICS IN HIGH SCHOOL THROUGH PEER INSTRUCTION
DOI:
https://doi.org/10.26512/rpf.v1i1.46000Keywords:
LearningPhysics. Peer Instruction. Learning.Abstract
The classical method of exhibition classes has some limitations, compared to the new teaching methodologies that are emerging. The Peer Instruction is an active methodology of physics teaching, which with the advancement of technology in the current times, has been increasingly used in classrooms, differentiating from the exhibition activities that are a classic mode of classes of all disciplines. In this work, the proposal of "The Peer instruction" is to envolve technologies, interaction, dialogue between students and teachers, and there is also na exchange of knowledge between all members of the room. This method was created in the United States by a professor at the Physics at Harvard University in 1990[04], in order to improve the students' learning during classes. To verify this learning, it was implemented a voting system among students, from an application of smarthphone[01], and according to the frequency of hits, would arrive at a time in class where groups will be trained to discuss the theme proposed by the teacher in classroom, and this is the moment by which the active teaching methodology was created, in addition to showing its effectiveness in teaching physics. Compared to the classic model of we will show that the method is also more efficient in certain cases[02].
Downloads
References
OLIVEIRA, V.; VEIT, E. A.; & ARAUJO, I. S.; (2015). Relato de experiência com os métodos Ensino sob Medida (Just-in-Time Teaching) e Instrução pelos Colegas (Peer Instruction) para o Ensino de Tópicos de Eletromagnetismo no nível médio. Caderno Brasileiro de Ensino de Física, 32(1), 180. https://doi.org/10.5007/2175- 7941.2015v32n1p180
KIELT, E. D.; DA SILVA, S. de C. R.; & MIQUELIN, A. F.; (2017). Implementação de um aplicativo para smartphones como sistema de votação em aulas de Física com Peer. Revista Brasileira de Ensino de Fisica, 39(4). https://doi.org/10.1590/1806- 9126-RBEF-2017-0091(EBERSPACHER et al., 2017)
EBERSPACHER, A. M. G.; HERNANDES, C. A.; CEGAN, E., DE SOUZA,
E. R. M. F.; RODRIGUES, L. D. S.; & DE OLIVEIRA, T. S. M.; (2017). a Peer Instruction Como Metodologia Inovadora Na Prática Docente Do Ensino Superior. https://doi.org/10.17143/ciaed/xxiilciaed.2017.00299
MULLER, M. G.; ARAUJO, I. S.; VEIT, E. A.; & SCHELL, J.; (2017). Uma revisão da literatura acerca da implementação da metodologia interativa de ensino Peer Instruction (1991 a 2015). Revista Brasileira de Ensino de Física, 39(3). https://doi.org/10.1590/1806-9126-rbef-2017-0012
CHICON, P. M. M.; QUARESMA, C. R. T.; & GARCÊS, S. B. B.; (2004). Aplicação do Método de ensino Peer Instruction para o Ensino de Lógica de Programação com acadêmicos do Curso de Ciência da Computação. Anais Do 5o SENID.
CROUCH, C. H., WATKINS, J.; FAGEN, A. P.; & MAZUR, E.; (2007). Peer Instruction: Engaging Students One-on-One, All At Once. Research-Based Reform of University Physics, January, 1–55.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Journal of the Physics Teacher
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).