THE USE OF DIGITAL TECHNOLOGICAL TOOLS IN PHYSICS TEACHING IN REMOTE CLASSES
DOI:
https://doi.org/10.26512/rpf.v1i1.45969Keywords:
Teaching Physics. Digital technological tools. Remote Teaching.Abstract
This article is an excerpt from my master's thesis defended in 2022, whose object of study was the use of digital technological tools during the pandemic period. In times of COVID 19, several sectors suffered from the restrictions that the pandemic brought, and with education it was no different, the suspension of classes was immediately. After a long time without face-to-face classes, education is slowly returning to normal. Today, technological tools have become the main allies in the teaching and learning process, providing teachers with tools such as Google Meet, Google Classroom, Kahoot, among others, enabling teachers to teach classes online, defined as remote classes. Therefore, this article intends to present an educational product implemented in the year 2021 during the pandemic. The main characteristic of the educational product was the use of digital technological tools in the teaching of Physics in remote classes. Despite the numerous difficulties in carrying out the project, it is worth mentioning that the active participation of the students in the discussions that took place helped to make the meetings more dynamic and constructive, even in a virtual way.
Downloads
References
ABREU, J. B.; FERREIRA, D. T.; FREITAS, N. M. Os Três Momentos Pedagógicos como possibilidade para inovação didática. In: XI ENCONTRO NACIONAL DE PESQUISA EM EDUCAÇÃO EM CIÊNCIAS, pp. 1 - 9. Florianópolis/SC. 2017.
CARMO, R. O. S., & FRANCO, A. P. (2019). Da docência presencial à docência online: aprendizagens de professores universitários na educação
à distância. Educação em Revista, p. 35.
Decreto Nº 19586 DE 27/03/2020, publicado no DOE - BA em 28 mar 2020.
LUDKE, M.; ANDRÉ, M. E. D. A. Pesquisa em Educação: Abordagens Qualitativas. São Paulo: EPU, 1986. 11 p.
MELLO, Lucrécia Stringhetta. Diário de aula e a formação docente: A relação entre a leitura escrita e a produção do conhecimento ,2003.
Portaria no 343, de 17 de março de 2020 que dispõe sobre a substituição das aulas presenciais por aulas em meios digitais enquanto durar a situação de pandemia do Novo Coronavírus - COVID-19. MEC, Recuperado em 22 de Março, 2020
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Journal of the Physics Teacher
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).