PHYSICS TEACHING FOR THE FIRST GRADE OF THE NEW HIGH SCHOOL THROUGH WEBQUEST
DOI:
https://doi.org/10.26512/rpf.v1i1.45960Keywords:
WebQuest. Energy Concept. New High School. Physics Education.Abstract
The work presents the development of an object of knowledge of Physics “Concept of energy for Physics: Classical, Quantum and Relativistic”, adapted to the curriculum of the 1st grade of the New High School. The method used was WebQuest and applied to 29 students from four classes of a state public school in Rio Branco, Acre. The WebQuest contained the parts: Start, Introduction, Processes, Task, Assessment, Conclusion and Credits. Although the results obtained, through the application of an online questionnaire, were not as expected, the method enabled the critical development of students, stimulating their autonomy and scientific curiosity.
Downloads
References
DODGE, B. Some Thoughts About WebQuests, San Diego, 1995. Disponível em: https://webquest.org/sdsu/about_webquests.html. Acesso em: 16 out. 2021.
LOUREIRO, B. C. O. Conceito de energia para a física: clássica, quântica e relativística. 2021a. Disponível em: https://sites.google.com/view/conceito-de-energia-para-a-fsi/in%C3%ADcio. Acesso em: 16 out. 2022.
LOUREIRO, B. C. O. Questionário: objetos de aprendizagem em formato WebQuest no ensino de conteúdos de Física da 1a série do ensino médio. 2021b. Disponível em: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfelIuiNl9gocdpdaYFm_kq4VNvTJjAZEQRuFSz5Vm9DoKOrQ/viewform. Acesso em: 16 out. 2022.
MARSIGLIA, A. C. G.; PINA, L. D.; MACHADO, V. de O.; LIMA, M. A Base Nacional Comum Curricular: um novo episódio de esvaziamento da escola no brasil. Germinal: Marxismo e Educação em Debate, Salvador, v. 9, n. 1, p. 107-121, 2017.
MIGLIORI, R. Neurociências e Educação. São Paulo, Brasil Sustentável Editora, 2013.
RIGUE, F. M.; AMESTOY, M. B. A Cultura no Ensino de Ciências da Natureza: um olhar para os PCNS e a BNCC, Criciúma, 2020.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Journal of the Physics Teacher
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).