THE USE OF MAKEY MAKEY PLATE FOR SIMPLE ELETRIC CIRCUITS TEACHING IN THE MAKER CULTURE PERSPERCTIVE
DOI:
https://doi.org/10.26512/rpf.v1i1.45940Keywords:
Maker. pshysic. protagonista. active methodologies. ludic.Abstract
This article has the objective to promove the comprehension of simple electrical circuits through the do it yourself learning emphasizing the importance of maker culture and relate the Colégio Estadual José Lobo students Jobs on their classes. The Project aims to contribute to the formation of critical sense and transforme the pupil with active methodologies, developing creativity and encouraging collaborative work. This job will focus on developing na alternative pedagogical practice to traditional classes, showing that it is possible to teach subjetcs about physics with active methodologies, making teaching more ludic and pratical by making the student protagonist of the teaching process learning and the teacher assuming the role of mediator, contributing to the mutual growth of the student/teacher.
Downloads
References
BLIKSTEIN, Paulo. Digital fabrication and ‘making’ in education: the democratization of invention. Stanford: Stanford University, 2013.
Brasil. Ministério da Educação. Brasília : Base Nacional Comum Curricular, 2018.
LIBÂNEO, José Carlos. Tendências pedagógicas na prática escolar. In: Democratização da Escola Pública – a pedagogia crítico-social dos conteúdos. São Paulo: Loyola, 1992. cap 1.
MORÁN, José. Mudando a educação com metodologias ativas. Coleção Mídias Contemporâneas. Convergências Midiáticas, Educação e Cidadania: aproximações jovens. Vol. II, v. 2, 2015.
NOONOO, Stephen, PLAYING Games Can Build 21st-Century Skills. Research Explains How. EdSurge, 2019.
RAABE, A. L. A. et al. Educação criativa: multiplicando experiências para a aprendizagem. Recife: Pipa Comunicação, 2016.
SILVA, Maria Aparecida; JAELSON, SILVA. Cultura maker e educação para o século XXI: relato da aprendizagem mão na massa no 6o ano do ensino fundamental/integral do sesc ler Goiana. XVI Congresso Internacional de Tecnologia na Educação. Anais, Recife: SENAC. 2018.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Journal of the Physics Teacher
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).