A MEDIATION PROPOSAL

THE USE OF TRACKER SOFTWARE IN PHYSICAL EDUCATION

Authors

Keywords:

Tracker., Vygotsky., Physics teaching., Educational Technologies., Mediation.

Abstract

Based on Vygotsky's concept of mediation, this teaching proposal consists of the construction of a model of a physics class based on the context of modern youth technologies. In this way, we adopt methods that seek the insertion of technologies in a constructive way in the school environment, particularly with the support of Tracker software, in view of the modernization of the cognitive organization as a consequence of the digital age.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Olavo Leopoldino da Silva Filho, Universidade de Brasília

imagem2.jpg INSTITUTO DE FÍSICA, UNIVERSIDADE DE BRASÍLIA.

  • Formação: Dr. em Física, Mestre em Física, Mestre em Filosofia, Bacharel em Física, Matemática, Ciências da Computação e Filosofia.
  • Interesses: História da Física, Filosofia da Física, Ensino de física, Fundamentos de Mecânica Quântica.
  • Atuação Profissional: Professor Associado do Instituto de Física da Universidade de Brasília - UnB
  • Membro efetivo do Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física (MNPEF), Pólo 01
  • Coordenador de Licenciatura em Física - Instituto de Física, Universidade de Brasília - Universidade Aberta do Brasil (UAB)

Published

2019-03-16

How to Cite

Alves, P. L., Ferreira, M., & Silva Filho, O. L. da. (2019). A MEDIATION PROPOSAL: THE USE OF TRACKER SOFTWARE IN PHYSICAL EDUCATION. Physicae Organum, 5(1), 22–26. Retrieved from https://periodicos.unb.br/index.php/physicae/article/view/23470

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>