APPLICATION OF PHYSICAL CONCEPTS TO STUDENTS OF TECHNICAL EDUCATION IN BUILDINGS
Keywords:
Technical education, Physics, Vygotsky, Carl RogersAbstract
In this paper, we discuss a didactic intervention proposal for the last year of a Technical Education in buildings, aiming at the application of physical concepts studied by the students in the previous years of the course. Based on the theories of Vygotsky (1989) and Carl Rogers (1969), the methodological approach used presupposes the individual as an active being in his learning and development process, converging towards his goals and his satisfaction. Students are expected to gain autonomy, develop creativity in the face of a problem and develop in the personal and academic spheres, through social interaction and the practices developed in the project. From the approaches of Luckesi (2002) and Carl Rogers (1986), the appraisal of the learning of this project aims to diagnose the process and uses self-evaluation, seeking the appropriation of concepts and the critical and autonomous development of the student.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).