`PROPOSAL OF A LESSON PLAN FOR USE IN PHYSICS TEACHING
Keywords:
Physics teaching, Lesson plan, Teaching unitAbstract
In this work, we seek to reference and present a proposal of a lesson plan for use in various contexts of physics teaching. In particular, we envisage its usefulness for the organization of teaching units produced in the context of the proposal of educational application in professional masters, in view of the continued formation and qualified for the professional exercise under the presupposition of the deep reflection of the established practices. To do this, we present and discuss a vision about the instructional process and, in its particular, about the class, starting to indicate guidelines (and not more!) for proposing, developing and evaluating a lesson. Finally, it is worth mentioning the incompleteness, limitations and even the provisional nature of any effort such as this one, that is, the proposition of models against the complexity of any educational process. In any case, we will risk it in order to initiate and parameterize this important and still rarefied discussion in the field of physics teaching.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).