Padrões de referência da sustentabilidade de espaços do campus universitário Darcy Ribeiro da Universidade de Brasília
DOI:
https://doi.org/10.18830/issn.1679-0944.n1.2003.12273Abstract
This paper dealers with an analysis on the academic space in the campus of the University of Brasilia, some buildings and open spaces of this university are taken as the main examples. The analysis aims to establish patterns of social sustainability according as the following criteria: accessibility, security, environmental comfort and architectural appearance or size proportion (1. e. building aesthetic). The findings of this analysis show that the senate house, central library and the central restaurant buildings are sound. they have an excellent bioclimatic performance however the others, as for example the classroom buildings. have some short-comings principally in terms of environmental qualities (for example, height temperatures in their rooms) and urban scale in comparison with the existing buildings of the campus. This work recognizes that the social sustainability will be achieved when those architectural qualities were related to the main characteristics of the site (or campus) and also with the Brazilian landscape as a whole.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista. http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).