Indicators and managing for results: filling the gap in Coach transport services

Authors

  • Marcos Thadeu Queiroz Magalhães Faculty of Architecture and Urbanism, University of Brasilia
  • Juliana Gularte University of Brasilia
  • Yaeko Yamashita University of Brasilia
  • Joaquim José Guilherme de Aragão University of Brasilia

DOI:

https://doi.org/10.18830/issn.1679-0944.n19.2017.01

Keywords:

Managing for results, Coach transport services, Indicators, Evaluation, Result oriented planning

Abstract

Este artigo discute a Gestão por Resultados (MFR, no inglês) em contratos de serviços de transporte de passageiros. Apresenta o Processo Integrado de Planejamento e como é possível unir, num único quadro, planejamento, monitoramento e avaliação. Após isso, são propostos um conjunto de indicadores de desempenho capazes de cobrir tanto os requisitos de gestão processual quanto finalística. Ao fim, comenta-se sobre os principais limitadores da proposta bem como fatores críticos de sucesso para a Gestão por Resultados voltada para os contratos de serviço de transporte de passageiros.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Boyne, G. A. & Chen, A. A. (2006). Performance Targets and Public Service Improvement. Journal of Public Administration Research and Theory, 17, 455-477.
EEA ”“ European Environment. Environmental (1999) Indicators: Typology and Overview. EEA, Copenhagen.

Magalhães, M. T. Q.; Yamashita, Y.; Teixeira, G. L.; Carneiro, L. G. P. L. (2005). Development of an Indicators System for Quality Management of the Interstate and International Coach Transportation Service in Brazil. In Macario, R. (ed.) Competition and Ownership in Land Passenger Transport: Selected Papers from the 9th International Conference. Elsevier, Oxford.

Magalhães, M. T. Q., Silveira, L. S., Galindo, E. P., Gomes, H. A. S., Villela, T. M., Yamashita, Y., Aragão, J. J. G. (2007). Teleological Framework for Transport Planning and Evaluation: A Tool in the Search for Integrated and Meaningful Solutions for Better Results. Thredbo 10.

Magalhães, M.T.Q. & Yamashita, Y. (2009). Repensando o Planejamento (Rethinking the Planning Process). Textos para Discussão - Ceftru, 4, 1-30.

Moynihan, D. P. & Ingraham, P. W. (2003). Look for the Silver Lining: When Performance-Based Accountability Systems Work. Journal of Public Administration Research and Theory, 4, 469-490.

Royuela, M. A. (2001). Los Sistemas de Indicadores Ambientales y su Papel em la Información e Integración Del Medio Ambiente. I Congreso de Ingeniería Civil, Territorio y Medio Ambiente, 1231-1256.

Tribunal de Contas da União - TCU (2000). Manual de Auditoria de Natureza Operacional do Tribunal de Contas da União. Tribunal de Contas da União. COFIS/SEGECEX, Brasília.

Downloads

Published

2018-03-03

How to Cite

Magalhães, M. T. Q., Gularte, J., Yamashita, Y., & Aragão, J. J. G. de. (2018). Indicators and managing for results: filling the gap in Coach transport services. Paranoá, 10(19). https://doi.org/10.18830/issn.1679-0944.n19.2017.01

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.