Professores reflexivos em processo de mudança na sala de aula de língua estrangeira

Autores/as

  • Solange Maria de Barros Ibarra Papa Universidade do Estado de Mato Grosso

DOI:

https://doi.org/10.26512/les.v9i1.9262

Palabras clave:

Foreign language. Public school. Reflective teaching. (Self) Emancipation. Social transformation.

Resumen

This study aims at investigating the discursive practices of a reflective teacher in the foreign language classroom, as well as to verify whether reflective teaching practice contributes or not to the process of (self)emancipation and social transformation. The main concern is to understand what she says, as well as what she really does in the classroom context. In the analysis I used recordings of interviews and classroom interaction based on SFG and CDA.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Solange Maria de Barros Ibarra Papa, Universidade do Estado de Mato Grosso

Professora Assistente III do Departamento de Letras da Unemat (Campus Universitário de Cáceres). Professora convidada do Programa de Pós-Graduação em Estudos da Linguagem ”“ MeEl (UFMT).

Publicado

2010-11-17

Cómo citar

Ibarra Papa, S. M. de B. (2010). Professores reflexivos em processo de mudança na sala de aula de língua estrangeira. Cadernos De Linguagem E Sociedade, 9(1), 50–71. https://doi.org/10.26512/les.v9i1.9262

Número

Sección

Artigos de pesquisa